Zajistíme Vám kvalitně zpracovaný insolvenční návrh. Kontaktujte nás!

Oddlužení fyzických osob

Oddlužení fyzických osob

Možnost oddlužení pro fyzické osoby byla do insolvenčního zákona zavedena za účelem řešení tíživé situace dlužníka, který se dostal do dluhové spirály ať již záměrným či nevědomým předlužením. Oddlužení zhojuje situaci, kdy dlužníkovy měsíční splátky dluhů tvoří většinu jeho příjmu či jej převyšují. V takovém případě, se dlužník dostává do platební neschopnosti, narůstají mu příslušenství a i v případě, kdy se snaží své závazky hradit alespoň částečně, tak se mu zpravidla úroky navýší o vyšší částku než v daném období splatí. I když tedy své dluhy splácí, dluh se mu stále navyšuje. Oddlužení je poté pro tuto osobu jediným možným řešením takové situace.
 

Vyhotovení návrhu na oddlužení fyzické osoby

Vyhotovení návrhu na oddlužení fyzické osoby je poměrně složité. V minulosti bylo možné, aby si o oddlužení požádali samotní dlužníci. To ale přinášelo velké procento zamítnutých nebo odmítnutých návrhů na oddlužení právě z důvodu neodborného vyplnění návrhu, který si dlužníci psali sami. Dlužníci nesplnili všechny náležitostí a nedodali k návrhu všechny povinné přílohy. Nebo se také stávalo, že dlužník nesplňoval podmínky pro oddlužení a i přesto návrh na oddlužení na sebe podal. Proto se musí v současné době dlužníci obrátit pouze na určitý okruh osob, jimiž jsou dle insolvenčního zákona advokáti, notáři, soudní exekutoři, insolvenční správci nebo akreditované osoby.

Naše advokátní kancelář nejprve důkladně situaci dlužníka zanalyzuje (to vše zdarma) a oddlužení doporučíme pouze v případě, pokud dlužník splňuje večkeré podmínky oddlužení. Proto garantujeme 99% úspěšnost podaných návrhů na oddlužení.

Podklady pro oddlužení fyzické osoby

Pro úspěšné vypracování návrhu na oddlužení pro nás musíte mít připraveny kopie následujících podkladů, které musíme k návrhu na oddlužení připojit. Nikdy nepoužijeme všechny níže uvedené dokumenty, ale pouze ty, které budou odpovídat Vašemu konkrétnímu případu.
 
A) Podklady k Vašim příjmům
  1. Pokud pracujete – Pracovní smlouva z Vašeho zaměstnání a mzdový výměr – vydá Vám ji zaměstnavatel
  2. Pokud nepracujete a nemáte jiný příjem – Darovací smlouva o měsíčním daru, kterou budete muset uzavřít se třetí osobou (nejčastěji se tak děje s někým z rodiny). Darovací smlouvu Vám pomůžeme sepsat. 
  3. Pokud jste v důchodu (invalidní, starobní, vdovský, sirotčí, atd.) – Doklady a příjmech z důchodu – Vydá Vám je ČSSZ, případně nám postačují výpisy z účtu nebo ústřižky z poštovní složenky
  4. Pokud pobíráte dávky nebo jiné příjmy (např. příspěvek na bydlení, příspěvek při pomoci v hmotné nouzi, přídavky na děti apod.) – Doklad, který potvrzuje výši tohoto Vašeho příjmu
     5. Potvrzení o příjmech za posledních 12 měsíců: 

         – V případě, že jste byl/a v posledních 12 měsících zaměstnaný/á potřebujeme od Vás

           Mzdové listy, platové výměry, výplatní pásky nebo jiná potvrzení od zaměstnavatele nebo       Daňová přiznání nebo Výpisy z účtu
  1. Pokud jste měl/a v posledních 12 měsících příjem z úřadu práce – Připravte si Doklady o příjmech podpory v nezaměstnanosti, mateřské dovolené, rodičovské dovolené anebo sociálních dávek
         – Pokud pobíráte důchod – připravte si Doklady o příjmech z důchodu (starobního,      invalidního, vdovského, sirotčího, atd.)
        – Pokud máte jiný příjem (např. příspěvek na bydlení, příspěvek při pomoci v hmotné nouzi,      přídavky na děti apod.) – potvrzení Vám vydá úřad práce
 
B) Podklady k Vašim závazkům (dluhům)

     Těmi mohou být:

  1. Úvěrové smlouvy a smlouvy o půjčkách
  2. Splátkové kalendáře
  3. Výpisy z kreditních karet, bankovních a úvěrových účtů
  4. Upomínky a dopisy od věřitelům, vymáhacích agentur, advokátů
  5. Směnky
  6. Usnesení o nařízení exekuce
  7. Exekuční příkaz
  8. Podaná žaloba
  9. Soudní rozhodnutí
  10. Rozhodčí nálezy
C) Soupis majetku:
Připravte si soupis veškerého movitého majetku. Movitým majetkem je např. vozidlo, vybavení domácnosti, elektronika, cennosti, peníze na bankovních účtech, spoření, důchodové pojištění, cenné papíry, atd. U každé položky je třeba uvést následující:
  1. Přibližnou pořizovací cenu a současnou odhadovanou hodnotu věci – dle Vašeho vlastního odhadu
  2. Rok koupě věci – stačí pouze odhad
  3. Označte věc, která je předmětem zajištění nějakého Vašeho dluhu – (např. pokud je věc oblepená nebo zabavená exekutorem, zastavena v rámci hypotéky, leasingu či spotřebitelského úvěru apod.). Tento seznam stačí sepsat na papír, přičemž uvedené požadavky stačí popsat orientačně, nemusíte dohledávat doklady. Příklad: Televizor Samsung černé barvy, pořizovací cena 15.000 Kč, současná odhadovaná cena 9.000 Kč, rok zakoupení 2009, sepsán v soupisu věcí EÚ Klatovy (soudním exekutorem JUDr. Karlem Novákem), spis. zn. 123 EX 1234/11.
U nemovitého majetku, kterým je např. dům, byt, pozemek, je třeba u každé nemovité věci uvést označení pozemku parcelním číslem, označení budovy č.p., list vlastnictví, katastrální území, kde se nemovitost nachází.
  1. D) Oddací list – pokud jste sezdaný/á
  2. E) Rodné listy dětí – Připravte si rodné listy nezletilých dětí v případě, že s Vámi žijí ve společné domácnosti. V případě, že máte zletilé děti a studují, tak je třeba doložit rodný list a také i potvrzení o studiu.
  3. F) Rozhodnutí soudu o vyživovací povinnosti k dětem– Připravte si soudní rozhodnutí o Vaši popř. manželčině/manželovy vyživovací povinnosti.
 

Výpočet splátky v oddlužení v roce 2025

Srážky pro platbu splátky v oddlužení fyzické osoby se kalkulují v rozsahu, v jakém mohou být v průběhu výkonu rozhodnutí nebo exekucí uspokojeny předností pohledávky. Vypočítávají se z čisté mzdy.

Z čisté mzdy poté nelze srazit tzv. nezabavitelná částka.

Nezabavitelná částka pro rok 2025 je dle nařízení vlády č. 595/2006 Sb. (nařízení o nezabavitelných částkách) počítána takto:

  1. na osobu dlužníka ve výši dvou třetin součtu částky životního minima a částky normativních nákladů na bydlení pro jednu osobu. Součet životního minima (4.860,–Kč) a nákladů na bydlení (14.680,– Kč) činí 19.540,– Kč. Dvě třetiny z částky 19.540,– Kč činí 13.026,67 Kč 
  2. a na každou vyživovanou osobu (děti) a manžela ve výši 1/4 z nezabavitelné částky, tj. 3.256,67 Kč (1/4 z 13.026,67 Kč).
 

Vypracování návrhu na oddlužení

Jakmile od Vás získáme veškeré výše zmíněné podklady, zašleme Vám k podpisu povinné přílohy k insolvenčnímu návrhu, které bude z Vaší strany třeba podepsat. Veškeré instrukce k podpisu dokumentů obdržíte v emailu od nás.
Poté, co obdržíme i podepsané dokumenty, podáme Váš insolvenční návrh k příslušnému krajskému soudu.

Začněte s oddlužením ještě dnes!

Zadejte svůj telefon a naši specialisté Vám zdarma zavolají a začnou ihned připravovat Vaše oddlužení.